Blog Yazı 9. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KENDİNİ İFADE ETME BECERİSİ KAZANIMI
Erken çocukluk döneminde çocukların her alanda gelişimlerinin desteklenmesi çok önemlidir. Bu gelişimlerini desteklemek için okul öncesi dönemde zengin uyarıcı bir ortama maruz kalmaları çocukların gelişimlerinde olumlu yararlar sağlamaktadır. Sosyal duygusal alanda gelişimlerini destelemek için yapılan bazı rutin etkinliklerden bahsetmek istiyorum size. Sınıflarda öğrencilerimizle yaptığımız rutin etkinliklerden olan göster anlat etkinliği haftanın seçilen bir günü, o hafta öğretmen tarafından belirlenen öğrenci ile gerçekleştirilmektedir. Etkinlik belirlenen öğrencimizin evden getirdiği bir objeyi ( örneğin top, kitap, teleskop, dürbün, bilim seti, oyuncak dozer vb.) sınıf arkadaşlarıyla paylaşmaktadır. Sınıftaki diğer çocuklar o hafta sınıfta kimin göster anlat etkinliği yapacağını bilmezler. Her hafta etkinliği yapacak kişi süpriz isim olur. göster anlat etkinliği için getirdiği objeyi öğrenci grup önünde arkadaşlarına gösterir ve onlara bu obje ile ilgili bir tanıtım yapar. getirdiği objenin ismini, ne işe yaradığını, nereden aldığını, kendisi için önemini anlatır ve yapmış olduğu tanıtımın ardından arkadaşlarının sorularına cevap verir. Anaokulunda sınıflarda yapılan etkinliğimizin amacı öğrencilerimizin ev ile okul arasında bağlantı kurmasını sağlamaktır. Böylece bir nesne, fotoğraf ya da oyuncak yoluyla grup önünde kendini ifade etmesine, başkalarını dinlemesine, kendine sorulan soruları cevaplama ve sorular üretme, eleştirel bakmasına, dil gelişimi ve sosyal gelişim alanında desteklenmesine fırsat yaratmaktır. Burada öğrencinin kendini ifade etme becerisi desteklenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çocuk bu konuda evde desteklenmeli ve getireceği objeyi bizzat evden kendi seçmelidir. Getirmeyi unutan öğrenci ise öğretmen tarafından hemen telafisi yapılmalı okuldan bir obje seçmesi sağlanması öğrencinin hayal kırıklığı yaşamasına engel olunmalıdır. Göster anlat etkinliği gibi farklı etkinliklerde yapılabilir. Örneğin yine sınıfta çocuklarla yapılan etkinliklerden sayma zamanı etkinliği de o hafta için belirlenen başka bir öğrencinin evden seçtiği, istediği sayıda nesneyi sınıfa getirerek yapılan bir etkinliktir. Göster anlat etkinliğinden ayrı bir günde sınıfta yapılan bir etkinliktir. sayma zamanı etkinliği çocuklar için süpriz bir etkinliktir. Çocuklar için o gün ne sayılacağı ve kaç tane sayılacağı bilinmediği için merak duymaları sağlanmaktadır. Bu etkinlik yapılırken okul öncesi çocuklarının gelişim özellikleri göz önünde bulundurulmalı getirilecek nesnelerin sayısı 50 adedi geçmeyecek şekilde olmasına ve çok küçük parçalı olmamasına dikkat edilmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder