Blog Yazısı 6. ANAOKULU YIL SONU GÖSTERİLERİ

Anaokulların da yapılan yıl sonu gösterilerinin varlığı yıllardır konuşulur, tartışılır fakat hala yapılır. Neden sorusuna cevap aradığımız zaman aslında temeldeki sebebin anaokulu yönetimlerinin ve öğretmenlerinin "bir yılı boşa geçirmedik" mesajının verilmeye çalışıldığı bir etkinlik olduğunu görmekteyiz. Çocukların belli bir tema doğrultusunda sözlerin ezberletildiği, dansların öğretildiği, henüz çok küçük yaşta olmalarına rağmen tam olarak öğrenemedikleri ingilizceyi çok mükemmel konuşuyorlar, çok güzel öğrettik mesajının verilmeye çalışılmasını doğru bulmuyorum. Okulların ticari kaygılarını anlıyorum ama bu gösterilerin yerine velilerle birlikte ormanda kamp, yürüyüş, okulda anne baba günü etkinlikler yapılması daha kalıcı öğrenmeyi sağlayan zengin uyarıcı çevre ve etkinliklerle yapılmalıdır. Yıl sonu gösterilerinin yaklaştığı günlerde dersler gösteri provalarının alınması için tam olarak yapılmamaktadır. Okul öncesi dönem çocukları ilk sahne deneyimlerini bu dönemde yaşadıkları için bu çalışmalar sırasında kaygı düzeyleri artmakta ve strese girmektedirler. Sahnede provalar alınırken yorgun düşen çocuklar bazen gösteri günü sahneye çıkma konusunda ikna edilememekte ya da aşırı heyecandan ötürü oyunda rollerinin bir parçası olan sözlerini unutmaktadırlar. Okula ilk adımını attığı yıllarda gereksiz yere performans göstermektedirler. Anne babalar da aynı stresi evde yaşamakta hatta bazıları okula gelerek çocuğunun rolünün sözlerini evde çalıştırmak için istemektedirler. Onların kaygılarını anlayabiliyorum. Çünkü anaokulu çocukları çok küçükler. O an sahnede söyleyeceği sözünü unutması belki de hayatı boyunca hafızasından hiç silinmeyecek bir anı olarak kalacaktır. Bazı çocuklar yapılan çalışmalardan eğer motive edilir ve gösteri zamanından çok önce ara ara çalışmalar yapılarak planlanırsa ve 1 dans 2 şarkı gibi küçük etkinlikler olursa keyif alıyorlar. Buradaki amaç iyi belirlenmelidir aslında. Çocuğa olan kazanımının önceden belirlenmesi ve o doğrultuda çalışmalar yapılması gerekmektedir. Okuldaki ders saatlerinin önemli bir kısmının iki saatlik gösteri için feda edilmesi hiç doğru değildir. Yıl sonu gösterisi okul öncesi dönem çocuklarında geliştirmeye çalıştığımız kendini topluluk önünde ifade etme becerisi kazandırmaya yönelik bir çalışma olarak kabul edilebilir. Çocuğun kendine güveni artar. Kendini ifade etme becerisi gelişir. Bu düşüncelerde olumlu yönlerini görmeye çalıştığımız çabamızdır.Ama unutmamalıyız ki buna sahip çocuklar için zaten sorun yoktur. Gösteriye harcayacağımız zamanı daha farklı güzel etkinliklerle geçirebiliriz. Örneğin anaokulunda hayal fabrikası hazırlayıp artık materyallerle çocukların diledikleri gibi ürünler tasarlayacakları, gelişlerine katkı sağlayacak ortamlar oluşturarak ortamlar yaratabiliriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blog Yazısı 5. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ROBOTİK KODLAMA

Blog Yazısı 8. İLKOKULDA EĞİTİM ALAN ÇOCUKLARIN VE AİLELERİNİN TEKNOLOJİYİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARI