Blog Yazısı 1.TÜRKİYE'DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALTERNATİF OKUL MODELLERİ
1. TÜRKİYE'DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALTERNATİF OKUL MODELLERİ
Okul öncesi eğitim çocuğun doğduğu günden 72 ayına kadar
geçen dönemi kapsayan ve bu dönem çocuklarının daha sonraki yaşamlarında
çok önemli bir yeri olan, zihinsel, bilişsel, psikomotor, sosyal-duygusal, dil
ve özbakım becerilerindeki gelişimlerinin büyük ölçüde tamamlandığı,
kişiliğinin şekillendiği "Erken Çocukluk Çağı" diye adlandırılan
gelişim ve eğitim sürecidir. Bu dönem çocukların sağlıklı büyümesi ve uygun
gelişimsel uyaranlar alması gereken dönemdir.
Ülkemizde her geçen gün okul öncesi eğitim ile
ilgili, farkına varılan ve farkına varmanın uygulamalara yansıdığını
görmekteyiz. Ülkemizde bu farkındalık arttıkça Dünya'da kabul görmüş
eğitim/metot/model/yaklaşımlarla ilgili uygulamalarında arttığını görmekteyiz.
Bir topluluk için alternatif olan eğitim modeli(yaklaşımı), diğer bir topluluk
için alternatif olma niteliğine sahip olmayabilir. Ülkemizde okul öncesi
eğitimde çoğunlukla Montessori, Waldorf ve Reggio Emilia yaklaşımlarını
görmekteyiz. Bilinçli ebeveyn olmak ve ekonomik açıdan bu eğitim
modelinin uygulandığı okulların ücretini karşılayabilecek olan ailelerin
çocukları bu alternatif eğitim modellerinden faydalanmaktadırlar. Ülkemizin var
olan üzücü bir gerçeği var ki eğitimde fırsat eşitliği maalesef yok.
2005 Yılında Şırnak İline bağlı bir merkez köy okulunda öğretmenlik yaparak
başladığım meslek hayatımda gördüm ki ülkemizin doğusu ile batısı arasındaki
sosyo-kültürel, ekonomik farklar gün geçtikçe daha da artmakta. Bir öğretmen
olarak isteğim tek şey ülkemdeki tüm okul öncesi dönem çocuklarının eğitim
alması ve yarınlara güzel bakan, Dünya'da eğitimde birinci sırada yerimizi alan
bir ülke olmak. Sevgiler...
Yorumlar
Yorum Gönder